Ana içeriğe atla

Eğitim ve Öğretim

Endüstri Mühendisliği Bölümü, TED Üniversitesi'nin eğitim anlayışına uygun yeni öğrenme-öğretme teknik ve metodolojilerini kullanarak:

  • Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgili; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilen,
  • Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlamayıp, formüle ve analiz edebilen,
  • Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisine sahip; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlayabilen ve iyileştirebilen,
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçebilen ve kullanabilen,
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, fiziksel veya bilgisayısal deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanabilen,
  • Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgili; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip,
  • Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgili; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalığa sahip,
  • Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilen,
  • Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurabilen,
  • Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgili; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalığa sahip,
  • Bağımsız ve sürekli öğrenebilen, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilen ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilen yaşam boyu öğrenme becerisine sahip endüstri mühendisleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

TED Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Lisans Programı, bu amaçlara ulaşabilmek için, öğrencilerin kendi tercihleri doğrultusunda uzmanlaşmalarına olanak sağlayan, liberal eğitim anlayışına dayalı, bütünleyici bir eğitim programı olarak tasarlanmıştır. Bu sayede, çok yönlü, açık fikirli ve geniş ufka sahip endüstri mühendisleri yetiştirmek hedefimizdir. Bu yapı içerisinde, öğrenci ve öğretim üyesi arasındaki iletişimin ve etkileşimin üst düzeyde olması esastır. Bu yolla öğretim üyeleri, öğrencilerin farklı öğrenme biçimleri ve akademik gelişim hedeflerini daha iyi algılayıp, modern eğitim yöntemlerini ve teknolojik olanaklarını da kullanarak bu farklılıkları gözeten etkin ve yenilikçi öğretme usulleri geliştirip, öncelikli olarak öğrencinin bilgiyi içselleştirme ve kullanabilme becerisi üzerine odaklanmaktadırlar. Bu çerçevede, öğretim üyeleri öğretmen rolünden çok birer öğrenme koçu rolü üstlenerek, öğrencilerin aktif bir öğrenme süreci içerisinde gelişmelerini hedeflemektedirler.